Kajko i Kokosz komiks

KAJKO I KOKOSZ – komiks: wszystkie części [KOLEJNOŚĆ]

Jak czytać komiks Kajko i Kokosz? Od czego zacząć serię komiksową Kajko i Kokosz? W poniższym zestawieniu znajdziesz odpowiedzi na te pytania!

Kajko i Kokosz – o czym są komiksy?

Kajko i Kokosz to klasyka polskiego komiksu w mistrzowskim cyklu Janusza Christy. Seria przedstawia losy najsłynniejszych średniowiecznych słowiańskich wojów – opowiada o dzielnym Kajku i samolubnym Kokoszu, którzy bronią Mirmiłowa przed zbójcerzami.

Kiedy powstały komiksy Kajko i Kokosz?

Seria komiksowa Kajko i Kokosz powstawała w latach 70. i 80. XX wieku i była jedną z wizytówek czasopisma młodzieżowego „Świat Młodych”. W 2003 roku wydawnictwo Egmont Polska wznowiło serię, która wydawana jest w kolejnych nowych edycjach do dziś.

Nowe komiksy – Kajko i Kokosz

W 2016 roku kontynuacji kultowej serii podjęli się – w swoim stylu, ale z wielkim szacunkiem dla ducha oryginału – znani polscy scenarzyści i rysownicy: Piotr Bednarczyk, Sławomir Kiełbus, Maciej Kur oraz Tomasz Samojlik.

Kajko i Kokosz – kolejność

W jakiej kolejności czytać komiksy Kajko i Kokosz? Poniżej znajdziecie ułożone wszystkie komiksy z serii Kajko i Kokosz wedle tego, jak były wydane i właśnie w takiej kolejności najlepiej je czytać, by wyłapać wszystkie smaczki fabularne.

Komiksy z cyklu Kajko i Kokosz

Kajko i Kokosz. Złoty Puchar. Część 1

Kajko i Kokosz. Złoty Puchar. Część 1

Złoty Puchar to rodowy skarb księcia Mirmiła, który najchętniej wychylałby z niego miód w każdej wolnej chwili. Niestety, żona skąpi Mirmiłowi tej rozrywki i nie jest to jedyna bolączka władcy grodu. Kury szaleją, bo rozmnożyły się jak króliki, szambelan spiskuje, a w dodatku do Mirmiłowa przybyła banda zbrojnych spod znaku Czarnego Trójkąta. Co prawda szybko zniknęli, ale wraz z nimi przepadły też kury (to jeszcze pół biedy), kilka krów (trochę jednak szkoda) i… Złoty Puchar ! A tego książę Mirmił ścierpieć już nie może. Niezawodni Kajko i Kokosz ruszają więc na poszukiwanie kielicha, by pocieszyć władcę umierającego z rozpaczy. nym i rozważnym Kajku oraz żarłocznym i samolubnym Kokoszu, którzy bronią Mirmiłowa przed atakami niecnych Zbójcerzy i przeżywają całą masę zabawnych przygód. Komiks powstawał w latach 70. i 80. XX wieku i był jedną z wizytówek czasopisma młodzieżowego „Świat Młodych”.

Kajko i Kokosz. Złoty Puchar. Część 2

Kajko i Kokosz. Złoty Puchar. Część 2

W spokojnym grodzie księcia Mirmiła nie dzieje się dobrze. Władcę denerwuje plaga nadmiernie rozmnożonych kur, nadworny szambelan spiskuje, a zrzędliwa żona nie pozwala księciu na jedyną rozrywkę zdolną ukoić nerwy – na picie miodu z rodowego skarbu: Złotego Pucharu. Na dodatek do grodu przybywa kompania zbrojnych obwiesi spod znaku Czarnego Trójkąta. Po wizycie niebezpiecznych gości znikają wszystkie kury (co Mirmił przyjmuje z ulgą), kilka tłustych krów (cóż, zdarza się) oraz Złoty Puchar – a tego książę, jak sam twierdzi, nie będzie w stanie przeżyć! Zrozpaczony, wysyła swoich najlepszych wojów, Kajka i Kokosza, by odnaleźli jego skarb, bo inaczej umrze ze zgryzoty.

Kajko i Kokosz. Złoty Puchar. Część 3

Kajko i Kokosz. Złoty Puchar. Część 3

Pora na trzecią część opowieści o pewnym cudownym kielichu okrutnie utraconym. Złoty Puchar to rodowy skarb księcia Mirmiła, który najchętniej wychylałby z niego miód w każdej wolnej chwili. Niestety, żona skąpi Mirmiłowi tej rozrywki i nie jest to jedyna bolączka władcy grodu. Kury szaleją, bo rozmnożyły się jak króliki, szambelan spiskuje, a w dodatku do Mirmiłowa przybyła banda zbrojnych spod znaku Czarnego Trójkąta. Co prawda szybko zniknęli, ale wraz z nimi przepadły też kury (to jeszcze pół biedy), kilka krów (trochę jednak szkoda) i… Złoty Puchar ! A tego książę Mirmił ścierpieć już nie może. Niezawodni Kajko i Kokosz ruszają więc na poszukiwanie kielicha, by pocieszyć władcę umierającego z rozpaczy.

Kajko i Kokosz. Szranki i konkury. Część 1

Kajko i Kokosz. Szranki i konkury. Część 1

Niech będzie przeklęta ta, która potrafi zdeprawować nawet najdzielniejszych wojów! A imię jej – nuda. To ona jest przyczyną morderczych planów Kajka i Kokosza, którzy zastanawiają się, jak zabić czas. Przed zbrodnią ratuje ich brat Mirmiła – Wojmił, książę nadmorskiego grodu, który przybywa do krewniaka po pomoc w walkach z sąsiadem Mszczujem. Kajko i Kokosz chętnie wyruszają na wyprawę, nie wiedząc, w jak odmiennej niż dotąd wojaczce wezmą udział. Wojmił, na widok córki swojego sąsiada o imieniu Fochna, grzeszącej urodą w przeciwieństwie do mądrości, zakochuje się na zabój. Podobnie jak pewien równie mądry jak córka Mszczuja rycerz-poeta Wit, przyjaciel Kajka i Kokosza. I wielu innych mężczyzn, których dziewczyna zdążyła w ostatnim czasie poczęstować czarną polewką, gdy prosili o jej rękę. Teraz może zabawić się kosztem zalotników, wymyślając im niewykonalne zadania, wśród których podróż na koniec świata jest jedynie niewinnym początkiem walki o małżeństwo z kapryśną ślicznotką. Oto pierwsza część trylogii zatytułowanej Szranki i konkury.

Kajko i Kokosz. Szranki i konkury. Część 2

Kajko i Kokosz. Szranki i konkury. Część 2

Podróż na koniec świata jest jedynie niewinnym początkiem walki o rękę pewnej kapryśnej i niezbyt mądrej, za to oszałamiająco pięknej i kusząco bogatej Fochny. Gdyby Kajko i Kokosz wiedzieli, jakie zadania ich czekają po wyjeździe z Mirmiłowa, z radością przeżywaliby każdy nudny dzień. Bo przecież od nudy się zaczęło. To ona spowodowała, że dzielni wojowie wpadli w morderczy nastrój i zaczęli planować, jak zabić czas. Tymczasem (nomen omen) brat księcia Mirmiła Wojmił, książę nadmorskiego grodu, przybył do krewniaka po pomoc w walkach z sąsiadem Mszczujem. Kajko i Kokosz chętnie wyruszyli na wyprawę jako książęce wsparcie i dotarli z Wojmiłem do wrogiej osady, gdzie książkę, na widok córki sąsiada, grzeszącej urodą w przeciwieństwie do mądrości, zakochał się na zabój. Podobnie jak pewien mądry inaczej rycerz-poeta Wit, przyjaciel Kajka i Kokosza. I jak wielu innych mężczyzn, których dziewczę-cud zdążyło w ostatnim czasie poczęstować czarną polewką, gdy prosili o jej rękę. Teraz może zabawić się kosztem zalotników, wymyślając im niewykonalne zadania. Oto druga część trylogii zatytułowanej Szranki i konkury.

Kajko i Kokosz. Szranki i konkury. Część 3

Kajko i Kokosz. Szranki i konkury. Część 3

Oto trzecia część trylogii zatytułowanej Szranki i konkury. Podróż na koniec świata jest jedynie niewinnym początkiem walki o rękę pewnej kapryśnej i niezbyt mądrej, za to oszałamiająco pięknej i kusząco bogatej Fochny. Gdyby Kajko i Kokosz wiedzieli, jakie zadania ich czekają po wyjeździe z Mirmiłowa, z radością przeżywaliby każdy nudny dzień we własnym grodzie. Bo przecież od nudy się zaczęło. To ona spowodowała, że dzielni wojowie wpadli w morderczy nastrój i zaczęli planować, jak zabić czas. I dlatego tak chętnie wyruszyli na wyprawę z bratem księcia Mirmiła – Wojmiłem, księciem nadmorskiego grodu, który przybył do krewniaka po wsparcie w walkach z sąsiadem Mszczujem. Kajko i Kokosz dotarli z nim do wrogiej osady, gdzie książę, zamiast rzucić się do walki, wpadł w sidła miłości na widok córki Mszczuja, grzeszącej urodą w przeciwieństwie do mądrości. Podobny los spotkał rycerza-poetę Wita, przyjaciela Kajka i Kokosza. I wielu innych mężczyzn, których dziewczyna zdążyła w ostatnim czasie poczęstować czarną polewką, gdy prosili o jej rękę. Teraz zamierza zabawić się kosztem najnowszych zalotników, wymyślając im niewykonalne zadania.

Kajko i Kokosz. Woje Mirmiła. Część 1

Kajko i Kokosz. Woje Mirmiła. Część 1

Królewski kanclerz przyjechał ze stolicy do Mirmiłowa, by rozliczyć poszczególnych mieszkańców z wykonywanej pracy. Zero ulg dla najwyżej postawionych. Żadnych przywilejów. Każdy musi się rozliczyć. Tymczasem zbój Łamignat ma z tym kłopot: jak wyrobić normę rabowania bogaczy i obdarowywania biednych, skoro w okolicy brakuje bogatych? Podobny problem ma książę Mirmił – osiągnięcia w bitwach i potyczkach z wrogim plemieniem Omsów są tak odległe od kwartalnej normy, że trzeba by nie wypuszczać miecza z dłoni przez 24 godziny na dobę. Woje Mirmiła – Kajko i Kokosz – też nie mają szans na próżnowanie. Właśnie wykryli bezecny spisek, którego celem jest obalenie jedynego legalnego księcia ich grodu czyli Mirmiła! Tak zaczyna się jedna z najdłuższych przygód dzielnych wojów, bo obejmująca trzy tomy pełne perypetii i humoru.

Kajko i Kokosz. Woje Mirmiła. Część 2

Kajko i Kokosz. Woje Mirmiła. Część 2

Królewski kanclerz przyjechał ze stolicy do Mirmiłowa, by rozliczyć poszczególnych mieszkańców z wykonywanej pracy. Zero ulg dla najwyżej postawionych. Żadnych przywilejów. Każdy musi się rozliczyć. Tymczasem zbój Łamignat ma z tym kłopot: jak wyrobić normę rabowania bogaczy i obdarowywania biednych, skoro w okolicy brakuje bogatych? Podobny problem ma książę Mirmił – osiągnięcia w bitwach i potyczkach z wrogim plemieniem Omsów są tak odległe od kwartalnej normy, że trzeba by nie wypuszczać miecza z dłoni przez 24 godziny na dobę. Woje Mirmiła – Kajko i Kokosz – też nie mają szans na próżnowanie. Właśnie wykryli bezecny spisek, którego celem jest obalenie jedynego legalnego księcia ich grodu czyli Mirmiła!

Kajko i Kokosz. Woje Mirmiła. Część 3

Kajko i Kokosz. Woje Mirmiła. Część 3

Królewski kanclerz przyjechał ze stolicy do Mirmiłowa, by rozliczyć poszczególnych mieszkańców z wykonywanej pracy. Zero ulg dla najwyżej postawionych. Żadnych przywilejów. Każdy musi się rozliczyć. Tymczasem zbój Łamignat ma z tym kłopot: jak wyrobić normę rabowania bogaczy i obdarowywania biednych, skoro w okolicy brakuje bogatych? Podobny problem ma książę Mirmił – osiągnięcia w bitwach i potyczkach z wrogim plemieniem Omsów są tak odległe od kwartalnej normy, że trzeba by nie wypuszczać miecza z dłoni przez 24 godziny na dobę. Woje Mirmiła – Kajko i Kokosz – też nie mają szans na próżnowanie. Właśnie wykryli bezecny spisek, którego celem jest obalenie jedynego legalnego księcia ich grodu czyli Mirmiła!

Kajko i Kokosz. Szkoła latania

Kajko i Kokosz. Szkoła latania

Krwawy Hegemon i jego bezwzględni Zbójcerze wybudowali swoją warownię niedaleko Mirmiłowa. Pewnego dnia dowódca, który wpadał w złość, gdy ktoś zarzucał mu brak poczucia humoru, wpadł też na pomysł. Postanowił zaatakować sąsiedni gród, a podbój rozpocząć od Klubo-Gospody, uznał bowiem, że zajęcie tego strategicznego obiektu złamie ducha obrońców. Plan może był niezły, ale spalił na panewce dzięki Kajkowi i Kokoszowi, którzy odparli atak. Hegemon postanowił więc pozbyć się na dobre psujących mu szyki przeciwników i wpadł na kolejny pomysł: postanowił namówić kasztelana Mirmiła, by udał się na Łysą Górę i spełnił swoje największe marzenie czyli nauczył się latać od czarownic. A wraz z zarządcą Mirmiłowa powinni wyruszyć w drogę jego najlepsi wojowie…

Kajko i Kokosz. Wielki turniej

Kajko i Kokosz. Wielki turniej

Zbliża się wielki turniej, dlatego kasztelan Mirmił cierpi na coraz ostrzejszy ból głowy. Nie dość, że na darmo ogłosił soboty wolnymi, bo żona i tak nie pozwala mu się wysypiać, nie dość, że nie może spokojnie zająć się wędkowaniem, bo mieszkańcy grodu hałasują i płoszą ryby w fosie, to jeszcze Zbójcerze wymyślają co i rusz nowe sposoby na podbijanie Mirmiłowa. I jeszcze to Święto Barana! Każdy kasztelan ma, zgodnie z tradycją, wystawić na baranich zawodach własnego zawodnika. A w Mirmiłowie nie ma ani jednego barana! Na szczęście są wierni wojowie Kajko i Kokosz, którzy wyruszą w góry i może tam znajdą zawodnika, który świetnie bodzie? Gorzej, że na pomysł wystawienia własnego barana wpadli też Zbójcerze. Wielki turniej tuż tuż! nym i rozważnym Kajku oraz żarłocznym i samolubnym Kokoszu, którzy bronią Mirmiłowa przed atakami niecnych Zbójcerzy i przeżywają całą masę zabawnych przygód.

Kajko i Kokosz. Na wczasach

Kajko i Kokosz. Na wczasach

Kajko czy Kokosz? Który z wojów dostanie skierowanie na wczasy? Obaj zasłużyli, ale Referent do Spraw Turystyki i Wypoczynku przywiózł tylko jedno skierowanie… Na szczęście Lubawa, żona kasztelana Mirmiła, jest nie tylko gospodarną, ale i mądrą kobietą, wpada więc na pomysł, by na turystyczną wyspę plemienia Ranów wysłać oficjalnie Kajka, a Kokosz dołączyłby do niego na gapę. Przyjaciele jadą więc na wypoczynek, który, jak się okaże, wymaga wyjątkowo dużo wysiłku, bo i problemów jest niemało na wczasach. Wszystko zaczyna się od konfliktu z arcykapłanem boga Porewita (oraz miłośnikiem miodu i hipnozy), a później wojowie lądują w warowni wikingów. Na szczęście wieści o ich krwiożerczości okazują się mocno przesadzone. A w tym samym czasie w okolicy Mirmiłowa Zbójcerze knują, jak wykorzystać nieobecność obrońców grodu i wreszcie go zdobyć… Na wczasach to kolejny album najpopularniejszej serii komiksowej autorstwa Janusza Christy (1934-2008).

Kajko i Kokosz. Zamach na Milusia

Kajko i Kokosz. Zamach na Milusia

Kajko i Kokosz zostali rodzicami. Przybranymi co prawda, ale jednak. A wszystko zaczęło się od jajka. Przyjaciele znaleźli je w lesie, a to, co się z niego wykluło, podbiło serca wojów, ale i zmasakrowało spokój niejednego mieszkańca Mirmiłowa, a zwłaszcza kasztelana tego szlachetnego grodu. Mowa oczywiście o smoku Milusiu, nad którym nawet Kajko i Kokosz nie potrafią zapanować. Szczególnie gdy smoczek-jarosz wpada w panikę na widok myszy. Kiedy w końcu miarka się przebiera i Mirmił traci cierpliwość do wyskoków Milusia, skazuje niesfornego zwierzaka i jego opiekunów na wygnanie. Cała trójka próbuje zadomowić się w leśnej głuszy, ale nie jest to wcale takie proste. Zwłaszcza gdy podstępni Zbójcerze próbują porwać straszliwą smoczą bestię i wykorzystać ją do swoich niecnych celów… Zamach na Milusia to kolejny album najpopularniejszej serii komiksowej autorstwa Janusza Christy (1934-2008).

Kajko i Kokosz. Skarby Mirmiła

Kajko i Kokosz. Skarby Mirmiła

Smok Miluś rozwija się. Właśnie wkroczył na nowy etap – wyrosły mu skrzydła. Ale co z tego, skoro nie umie ich używać, a lekcje latania, jakie serwują mu Kajko z Kokoszem, nie przynoszą pożądanych rezultatów? Za to mają mnóstwo skutków ubocznych w postaci paskudnych ran ciętych, kłutych i szarpanych u pechowych i mało skutecznych nauczycieli… Zbójcerze też nie próżnują, choć tym razem mogą poszczycić się sukcesem. Co prawda nie zrealizowali co do litery swojego planu „na plasterki!”, za to schwytali w pułapkę… nie Mirmiła, jak planowali, ale smoka Milusia. I to dopiero podoba się ich wodzowi Hegemonowi, który żąda gigantycznego okupu w złocie za młodego smoka. Ale skąd mieszkańcy Mirmiłowa mieliby wziąć taką fortunę?… Skarb Mirmiła to kolejny album z najpopularniejszej serii komiksowej Janusza Christy (1934-2008).

Kajko i Kokosz. Cudowny lek

Kajko i Kokosz. Cudowny lek

Mirmiłowo nie jest bezpieczne, dopóki jego sąsiadami pozostają okrutni Zbójcerze knujący bezustannie, jak by tu pozbyć się Milusia i zdobyć gród możliwie najmniejszym wysiłkiem. Niestety, akcja reklamowa nakłaniająca do walki ze straszliwym smokiem nie przyciągnęła z odległych krain żadnych bohaterskich ochotników. Pojawiła się za to okazja specjalna: Kapral rozchorował się i jest w stanie idealnym, by użyć go jako broni biologicznej! Skażenie trafia na najwyższy szczebel władzy w Mirmiłowie czyli do chaty kasztelana. Może go ocalić jedynie cudowna woda ze źródła Pochwista. Wiadomo, kto zdobędzie cudowny lek: Kajko, Kokosz i Miluś natychmiast ruszają w drogę, ale nie wystarczy dotrzeć na miejsce, by wypełnić misję. Trzeba zdjąć ze źródła zły czar, który zatruwa wodę. Krótko mówiąc – mnóstwo roboty. Czy przyjaciele zdążą pokonać przeszkody i wrócić do grodu zanim Zbójcerze ruszą do ataku na pozbawione ochrony Mirmiłowo?

Kajko i Kokosz. Festiwal czarownic

Kajko i Kokosz. Festiwal czarownic

Festiwal czarownic to główny punkt programu wielkiej uroczystości – setnej rocznicy założenia Mirmiłowa. Nikt nie ma tylu fanów w plemiennej kulturze pop, wiadomo więc, że na zlot czarownic przybędzie publiczności co niemiara. Jak i gdzie zapewnić nocleg tylu gościom? Na szczęście w przeddzień imprezy Kajko i Kokosz złapali Wielkiego Hegemona i wypuścili w zamian za obietnicę, że warownia Zbójcerzy przekształci się w pensjonat dla gości na czas jubileuszu Mirmiłowa. Oczywiście Hegemon nie byłby sobą, gdyby po odzyskaniu wolności nie wznowił knucia przeciwko sąsiadom. Tym razem zaryzykował sojusz z bandytami z plemienia Rarogów. Wódz Zbójcerzy nawet nie przypuszcza, że Walwuch – herszt Rarogów – ma własny plan i Zbójcerze niekoniecznie dostali w nim rolę sprzymierzeńców…

Kajko i Kokosz. Dzień Śmiechały

Kajko i Kokosz. Dzień Śmiechały

Kajko i Kokosz ruszyli na polowanie i… sami stali się łowną zwierzyną! Na szczęście niedźwiedź, który na nich zapolował, nie był zainteresowany zjedzeniem wojów, lecz ubiciem interesu. Był to bowiem Dziad Borowy, który za dnia jest zwierzęciem, nocą przybiera ludzką postać, a przez cały czas troszczy się o dobro lasu. Tymczasem z boru znika w ostatnim czasie mnóstwo drzewa! Kajko i Kokosz mają wyjaśnić sprawę. I szybko rozwiązują zagadkę: wandalami wycinającymi las w pień okazują się Zbójcerze, którzy mają szczególny pomysł na uczczenie pewnego jubileuszu – 50. próby zdobycia Mirmiłowa. A następnego dnia w grodzie dzieją się dziwne rzeczy: łóżko z Kokoszem odnajduje się rano na dachu jego chaty, Mirmił odkrywa, że zniósł w nocy jajko, a w dzbanie Kowala harcują myszy. O co chodzi? Zaczęło się święto dowcipu – Dzień Śmiechały!

Kajko i Kokosz. W krainie Borostworów

Kajko i Kokosz. W krainie Borostworów

Mieszkańcy Mirmiłowa uwielbiają zabawy, a w wymyślaniu pretekstów do świętowania są prawdziwymi mistrzami. Właśnie skończyli obchody Dnia Dobroci dla Krów, a już zaczynają cieszyć się z najważniejszej uroczystości – ku czci Czystej Wody. Tymczasem Zbójcerze mają już plan, jak zakłócić mirmiłowianom ten piękny i radosny czas, a w efekcie – przejąć władzę nad ich grodem. Kapral wyznacza ochotnika do misji samobójczej: zbójcerz słynący z unikania wszelkich form mycia się i czyszczenia ma wskoczyć do studni w Mirmiłowie i skazić jej wodę po wsze czasy. O dziwo – plan Kaprala zostaje zrealizowany w stu procentach! Woda zostaje zatruta, a gród – pozbawiony życiodajnego płynu. Co robić? Rozwiązanie podsuwa Czarownica Jaga: czystą wodę i szczęśliwość może przywrócić grodowi tylko Pani Przyroda, która mieszka w Krainie Borostworów – dalekiej i dzikiej. Z taką misją mogą wyruszyć tylko oni – dwaj niezawodni wojowie Kajko i Kokosz.

Kajko i Kokosz. Mirmił w opałach

Kajko i Kokosz. Mirmił w opałach

50 prób zdobycia Mirmiłowa? Ten jubileusz Zbójcerze świętowali już dawno temu. Nie ustają jednak w wymyślaniu kolejnych niecnych planów. Niestety ten najnowszy z wyważaniem bramy grodu Ofermą, który posłużył za taran, też się nie powiódł, bo mieszkańcy uchronili gród specjalnym zaklęciem. Hegemon dysponuje jednak pewną tajną bronią, którą kupił kiedyś od czarnoksiężnika. Trzeba ją tylko przemycić do Mirmiłowa. Na ochotnika tradycyjnie zostaje wyznaczony Oferma, który zgłasza się do Mirmiłowa z podaniem o azyl, a swoją prośbę uzasadnia mało dla niego przyjaznym systemem społecznym w oddziale. Wnioskuje o reedukację oraz lekcje wychowania w pokoju i trzeźwości. Dobrzy ludzie z Mirmiłowa otwierają szeroko bramy przed pozornie nawróconym zbójcerzem uzbrojonym w tajną broń… Mirmił w opałach to kolejny tom najpopularniejszej serii komiksowej Janusza Christy (1934-2008).

Kajko i Kokosz. Urodziny Milusia

Kajko i Kokosz. Urodziny Milusia

Kasztelan Mirmił jest obrażony na żonę – za to, że przygotowała smokowi Milusiowi na urodziny tort znacznie większy i słodszy niż jemu, własnemu mężowi! Z kolei Kajko i Kokosz mają inny kłopot – przed uroczystością muszą umyć utaplanego w błocie swego smoczego wychowanka. A to wcale niełatwa sprawa…
Tak rozpoczyna się tytułowa historia jedynego zbioru krótkich opowieści spośród aż dwudziestu albumów o Kajku i Kokoszu. Tom zawiera sześć opowieści, wcześniej publikowanych tylko na łamach pism oraz dwie komiksowe historie, drukowane w dużoformatowych kalendarzach z lat 80. Tym wyjątkowym zbiorczym albumem został zamknięty wydawany przez Egmont cykl Janusza Christy o przygodach Kajka i Kokosza.

Kajko i Kokosz – Nowe Przygody

Kajko i Kokosz – Nowe przygody. Obłęd Hegemona. Tom 1

Kajko i Kokosz - Nowe przygody. Obłęd Hegemona. Tom 1

Obłęd Hegemona to pierwszy tom nowej odsłony legendarnej polskiej serii komiksowej Janusza Christy o dwóch dzielnych wojach z Mirmiłowa. Wydawnictwo Egmont wydało w XXI wieku pełną i w stu procentach kolorową edycję przygód Kajka i Kokosza, która składa się aż z dwudziestu tomów. Obłęd Hegemona to kontynuacja dzieła zmarłego w 2008 r. wybitnego polskiego twórcy komiksowego – nowe przygody postaci, które stały się ikonami polskiej popkultury. Młodzi scenarzyści i rysownicy, którzy podjęli się tego zadania, to: Piotr Bednarczyk, Krzysztof Janicz, Sławomir Kiełbus, Maciej Kur, Norbert Rybarczyk i Tomasz Samojlik. Wszyscy starali się zachować ducha oryginału, wnosząc jednocześnie do tego albumu autorskie pomysły i świeżą energię. Dzięki temu powstał zbiór opowieści, z których każda zachowała niepowtarzalny styl swoich twórców, przynosząc czytelnikom radość poznawania nieznanych dotąd wydarzeń w Mirmiłowie i okolicach. Na kartach albumu pojawiają się świetnie znani fanom Janusza Christy bohaterowie: rozbójnik Łamignat o dobrym sercu i jego mądra żona Jaga, marzący o siekaniu wszystkiego na plasterki Zbójcerze z Hegemonem na czele, psotny smok Miluś, a wreszcie, rzecz jasna, Kajko i Kokosz, chociaż… w dziecięcej postaci. Nowi twórcy bardzo się postarali, by nowe przygody zawierały to, za co czytelnicy tak pokochali komiksy Janusza Christy – magię, bijatyki i dużo dobrego humoru

Kajko i Kokosz – Nowe przygody. Łamignat Straszliwy. Tom 2

Kajko i Kokosz - Nowe przygody. Łamignat Straszliwy. Tom 2

Kajko i Kokosz Janusza Christy to jedna z najpopularniejszych polskich serii komiksowych. Kolejne pokolenia czytelników zachwycają się przygodami dwóch dzielnych słowiańskich wojów. Pełna kolorowa edycja oryginalnego cyklu składa się z 20 tomów. Kontynuacji kultowej serii podjęli się – w swoim stylu, ale z wielkim szacunkiem dla ducha oryginału – znani polscy scenarzyści i rysownicy: Piotr Bednarczyk, Sławomir Kiełbus, Maciej Kur oraz Tomasz Samojlik.

Kajko i Kokosz – Nowe Przygody. Królewska konna

Kajko i Kokosz – Nowe Przygody. Królewska konna

Tworzone przez wspaniałego scenarzystę i rysownika Janusza Christę (1934–2008) przygody dwóch słowiańskich wojów są od dziesięcioleci jedną z najpopularniejszych polskich serii komiksowych. Wydawnictwo Egmont kilka lat temu przygotowało pełną kolorową edycję oryginalnego cyklu, składającą się z aż dwudziestu tomów. Teraz pojawiają się nowe przygody mądrego Kajka i żarłocznego Kokosza. Trzeci już album kontynuujący słynną serię zaskoczy czytelników jedną pełnowymiarową historią, do której scenariusz napisał cechujący się niezwykłą charyzmą Maciej Kur, a fenomenalne rysunki oddające ducha oryginału stworzył Sławomir Kiełbus.

Najlepsze komiksy - twórcy:

Redakcja

Fani filmów, seriali oraz komiksów. Popkulturę zjadają w olbrzymich ilościach. Wychowali się na komiksach wydawanych przez TM-Semic. Za dzieciaka uwielbiali Lobo. Kurde bele!

Zobacz wszystkie teksty